pytania i odpowiedzi - bankowość mobilna

informacje ogólne

  1. 1.Czym jest bankowość mobilna? »
    To nowoczesna odmiana bankowości internetowej umożliwiająca korzystanie z usług bankowych przez smartfon lub tablet z dostępem do Internetu.
  2. 2.Czym jest eurobank mobile? »
    To aplikacja eurobanku instalowana na urządzeniu mobilnym (smartfonie lub tablecie z dostępem do Internetu i z systemem Android lub iOS), która umożliwia:
    • szybki i łatwy dostęp do informacji o większości posiadanych w eurobanku produktów,
    • składanie dyspozycji dotyczących tych produktów (więcej w części „korzystanie z aplikacji”).
    Aplikacja eurobank mobile posiada również funkcjonalność TokenaGSM na potrzeby korzystania z serwisu eurobank online, co umożliwia generowanie kodów jednorazowych do logowania i autoryzacji operacji w serwisie.


  3. 3.Kto może korzystać z eurobank mobile? »
    Z eurobank mobile mogą korzystać klienci z dostępem do serwisu eurobanku, którzy:
    • posiadają konto lub są przedstawicielami ustawowymi do konta małoletniego lub pełnomocnikami ogólnym do konta w pakiecie classic, online, prestige oraz junior z dostępem do serwsu eurobank online (czyli z dostępem przez Internet),
    • i wybiorą jako zabezpieczenie korzystania z bankowości internetowej TokenGSM na urządzenia z systemem Android (od wersji 2.2) oraz iOS (od wersji 5.0).
  4. 4.Czy mogę korzystać z eurobank mobile jeśli korzystam już z serwisu eurobank online? Czy mogę mieć dostęp do obu tych kanałów? »
    Tak, można mieć dostęp zarówno do eurobank mobile jak i eurobank online.
  5. 5.Co mam zrobić, by uruchomić aplikację mobilną? »
    1. Zainstaluj aplikację mobilną na swoim urządzeniu (patrz: rozdział 2)
    2. Uzyskaj kod aktywacyjny do aplikacji (telefonicznie, korzystając z Obsługi Bankowości Elektronicznej) lub w oddziale banku (więcej w części „instalacja aplikacji”)
    3. Aktywuj aplikację, podając swój identyfikator do usługi bankowości elektronicznej eurobanku oraz kod aktywacyjny do TokenaGSM (patrz: rozdział 3)
    4. Zdefiniuj kod PIN, który będzie wykorzystywany do logowania i autoryzacji operacji (od 4 do 8 znaków) (więcej w części „aktywacja aplikacji”)
    5. Korzystaj z eurobank mobile
  6. 6.Co wyróżnia aplikację eurobank mobile? »
    • prosta i przejrzysta grafika
    • intuicyjna nawigacja
    • bezpieczeństwo zapewniane przez innowacyjne rozwiązanie – integrację aplikacji z TokenemGSM (więcej w części „bezpieczeństwo korzystania z aplikacji”)
    • historia operacji na rachunkach przedstawiona za pomocą osi czasu - łatwo wizualizuje stan konta i etapy poszczególnych transakcji; kwoty są ułożone chronologiczne,  wydatkom i wpływom odpowiadają poszczególne strony osi i kolory

    • wskaźnik salda w formie widgeta (dla urządzeń z systemem Android) – umożliwia łatwy i szybki dostęp do informacji o posiadanych środkach na wybranym rachunku z poziomu pulpitu smartfona/tabletu, czyli bez konieczności logowania do aplikacji; informacje przedstawione są w formie graficznej lub kwotowej, z możliwością podglądu kwot 3 ostatnich transakcji na wybranym koncie (więcej w części „korzystanie z aplikacji”).

    • ochrona przed przypadkowymi błędami przy wpisywaniu kodu PIN - znak graficzny w postaci karty do gry - jeżeli po wpisaniu kodu PIN widzisz inną kartę niż ta, która pojawiła się przy aktywacji aplikacji, możesz nacisnąć „popraw”, by wpisać właściwy PIN. Dopiero po akceptacji karty odbywa się próba logowania (więcej w części „bezpieczeństwo korzystania z aplikacji”).

instalacja aplikacji

  1. 1.Skąd mogę pobrać aplikację eurobank mobile? »
    Aplikację możesz pobrać ze sklepu z aplikacjami dostępnego z Twojego telefonu lub tabletu. Są to:
    • Google Play – jeżeli korzystasz z urządzeń z systemem Android,
    • App Store – jeżeli korzystasz z urządzeń z system iOS (iPhone, iPad).
  2. 2.Jak znajdę aplikację eurobank mobile w sklepie? »
    Uruchom aplikację sklepu na urządzeniu, kliknij na opcję wyszukiwania, wpisz „eurobank” lub „eurobank mobile” – nasza aplikacja ma znane Ci logo.
  3. 3.Jak przebiega instalacja aplikacji? »
    Instalacja aplikacji jest bardzo prosta, przebiega w dużej mierze automatycznie, podobnie jak instalacja innych aplikacji.
  4. 4.Czy od razu po instalacji aplikacji mogę z niej korzystać? »
    Aby w pełni korzystać z aplikacji, konieczna jest jej aktywacja (patrz rozdział.3). Bez aktywacji możesz przetestować DEMO aplikacji oraz funkcję lokalizacji placówek/bankomatów, kontaktu z eurobankiem i zakładkę społecznościową.
  5. 5.Jaką wielkość ma aplikacja mobilna, którą pobieram ze sklepu? »
    Aplikacja na urządzenie z systemem Android ma wielkość ok. 4 MB, a iOS – ok. 21 MB.
  6. 6.Posiadam kilka urządzeń mobilnych. Czy w takim razie mogę pobrać więcej niż jedną aplikację? »
    Na każdym z urządzeń możesz posiadać po jednej aplikacji, łącznie jednak nie więcej niż na 3 różnych urządzeniach. Oznacza to również, że do każdego z tych urządzeń będziesz mieć osobny TokenGSM i kod aktywacyjny.
  7. 7.Mam telefon z systemem Android. Czy aplikacja będzie działała na wszystkich urządzeniach z tym systemem? »
    Aplikacja mobilna może być zainstalowana na urządzeniach z systemem Android w wersji nie starszej niż 2.2. Wersję systemu Android na urządzeniu można sprawdzić korzystając z opcji Ustawienia/Informacje o urządzeniu (w zależności od producenta urządzenia nazwa opcji może się różnić)
  8. 8.Używam iPhone’a. Czy mogę zainstalować aplikacje eurobank mobile? »
    Aplikacja mobilna może być zainstalowana na urządzeniach z systemem iOS instalowanym na iPhone w wersji nie starszej niż 5.0. Wersję systemu iOS na urządzeniu można sprawdzić korzystając z opcji Ustawienia/To urządzenie (pole Wersja).

aktywacja aplikacji

  1. 1.W jaki sposób mam aktywować aplikację? »
    • Skontaktuj się z bankiem i uzyskaj kod aktywacyjny. Możesz go uzyskać telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej lub bezpośrednio w placówce eurobanku.
    • Następnie uruchom zainstalowaną wcześniej aplikację na swoim smartfonie/tablecie i kliknij na opcję „Moje finanse”. W wyświetlonym oknie wpisz:
      • 9-cyfrowy identyfikator (login) – ten sam, który podajesz przy logowaniu w serwisie eurobank online (identyfikator otrzymałeś przy aktywacji usług bankowości elektronicznej)
      • kod aktywacyjny do powiązanego z aplikacją tokenaGSM

    • Następnie zdefiniuj kod PIN (zawierający od 4 do 8 cyfr), który będzie wykorzystywany do odblokowania TokenaGSM.
  2. 2.Korzystam z tokena sprzętowego w formie breloczka. Czy mogę korzystać z aplikacji mobilnej? »
    Aplikacja współpracuje wyłącznie z TokenemGSM jako zabezpieczeniem. Konieczna jest więc rezygnacja z tokena sprzętowego. Token sprzętowy należy zwrócić w placówce.
  3. 3.Dotąd korzystałem z eurobank online, do którego mam TokenGSM. Teraz chcę korzystać z eurobank mobile. Czy po zainstalowaniu aplikacji, będę musiał uzyskać nowy kod aktywacyjny do TokenaGSM? »
    Tak, konieczne jest wydanie nowego TokenaGSM i tym samym kodu aktywacyjnego. Kod aktywacyjny możesz uzyskać telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej lub bezpośrednio w placówce banku. Dotychczasowa aplikacja TokenGSM nie będzie już potrzebna i zalecamy jej odinstalowanie.
  4. 4.Korzystam z serwisu eurobank online, do którego mam TokenGSM. Czy mając ten token muszę teraz korzystać z bankowości mobilnej, przez telefon? »
    Jeśli nie chcesz korzystać z eurobank mobile, możesz cały czas wykorzystywać swoją obecną aplikację TokenGSM do generowania kodów do logowania i autoryzacji w serwisie eurobank online. Jeżeli jednak będziesz potrzebował nowego TokenaGSM do korzystania z serwisu eurobank online, będziesz mógł korzystać z funkcjonalności TokenaGSM w aplikacji eurobank mobile.
  5. 5.Czy ponownie instalując aplikację na tym samym telefonie, muszę zgłosić się po nowy kod aktywacyjny? »
    Tak. Każda aktywacja wymaga nowego kody aktywacyjnego. Ze względów bezpieczeństwa, kody te są jednorazowe. Kod aktywacyjny możesz uzyskać telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej lub bezpośrednio w placówce banku.
  6. 6.Czy do każdego urządzenia, na którym mam zainstalowaną aplikację muszę ustawiać inny kod PIN? »
    Do każdego urządzenia można ustalić ten sam PIN. Zalecane jest jednak stosowanie różnych PINów.

bezpieczeństwo korzystania z aplikacji

  1. 1.Jakie mechanizmy chronią dostęp do aplikacji? PIN jest wystarczający? »
    Do bezpiecznego korzystania z aplikacji eurobank mobile wykorzystywany jest szereg mechanizmów, kod PIN nie jest jedynym:
    • Poprawne wpisanie kodu PIN uruchamia TokenGSM, który działa w tle (w sposób niewidoczny dla użytkownika) i generuje kody jednorazowe wykorzystywane przy logowaniu oraz autoryzacji wybranych operacji. Wskazania TokenGSM są za każdym razem weryfikowane przez bank.
    • Po 3 nieudanych próbach logowania lub autoryzacji operacji dostęp do wszystkich użytkowanych przez daną osobę aplikacji eurobank mobile oraz serwisu eurobank online zostaje zablokowany. Odblokowanie następuje tylko przez kontakt z bankiem –telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) lub w dowolnej placówce. Przed przypadkowymi błędami przy wpisywaniu kodu PIN chroni znak graficzny w postaci karty do gry. Jeżeli po wpisaniu kodu PIN zobaczysz inną kartę niż ta, która pojawiła się przy aktywacji aplikacji, możesz nacisnąć „popraw”, by wpisać właściwy PIN. Dopiero po akceptacji karty odbywa się próba logowania.
     

    • Aplikacja jest połączona z konkretnym urządzeniem (smartfonem/tabletem). Sama znajomość czyjegoś PINu nie pozwoli na skorzystanie z jego bankowości mobilnej, ponieważ nie da się skorzystać z aplikacji na innym urządzeniu niż przypisane do konkretnego użytkownika.
    • Przy ustalaniu PIN bank wymaga na użytkowniku zastosowania bardziej skomplikowanej kombinacji cyfr niż prosty ciąg znaków (np. 123456) i powtórzenie tej samej cyfry (np. 11111111).
    • Dodatkowym zabezpieczeniem jest możliwość ustalenia osobnych limitów: pojedynczej transakcji i limitu dziennego. Domyślne ustawienie wysokości limitu transakcji wynosi 0 PLN. Każdy użytkownik może zmienić limit w serwisie eurobank online, bankowości telefonicznej lub w placówce. Limity te są niezależne od limitów operacji w serwisie eurobank online.
  2. 2.Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji eurobank mobile? »
    • Chroń swój kod PIN. Ochrona kodu PIN jest podstawową zasadą bezpieczeństwa w bankowości, podobnie jak przy karcie płatniczej. Wpisując PIN, zwracaj uwagę, czy nikt nie widzi wpisywanych przez Ciebie cyfr. Nie podawaj nikomu haseł i innych danych służących do korzystania z bankowości mobilnej i internetowej. Nie zapisuj w pamięci smartfona/tabletu wrażliwych danych (haseł, PINu).
    • Zdecyduj o długości Twojego kodu PIN (od 4 do 8 znaków). Możesz ustawić dłuższy ciąg cyfr niż 4, nawet do 8 znaków.
    • Nie zostawiaj smartfona/tabletu bez nadzoru.
    • Ustaw blokadę ekranu Twojego urządzenia mobilnego. Zalecane jest ustawienie blokady ekranu przynajmniej w formie znaku graficznego (na urządzeniach z systemem Android) lub w formie hasła. Takie zabezpieczenie chroni dostęp do Twojego urządzenia przez osoby trzecie, a tym samym dodatkowo do aplikacji eurobank mobile.
    • Zainstaluj na swoim urządzeniu z systemem Android oprogramowanie antywirusowe.
    • Nie instaluj na swoim urządzeniu oprogramowania ze źródeł, do których nie masz zaufania.
    • Uaktualniaj oprogramowanie systemowe smartfona/tabletu udostępniane przez producenta.
    • Unikaj korzystania ze słabo zabezpieczonych sieci wifi, na przykład publicznych.
    • Zmień swój PIN, jeśli masz podejrzenie, że ktoś go poznał. Możesz to zrobić  bezpośrednio w aplikacji.
    • Jak najszybciej skontaktuj się z bankiem, jeśli utraciłeś smartfona/tablet. Zadzwoń do eurobanku na numer 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej – bank zablokuje możliwość zalogowania się z wykorzystaniem aplikacji zainstalowanej na Twoim urządzeniu.
  3. 3.W jaki sposób działa TokenGSM, gdy korzystam z bankowości mobilnej? »
    • TokenGSM jest zintegrowany z aplikacją. Jego wskazania wykorzystywane są do logowania i autoryzacji operacji w aplikacji eurobank mobile, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
    • Wskazania TokenaGSM są generowane w tle (w sposób niewidoczny dla użytkownika korzystającego z aplikacji eurobank mobile z opcji moje finanse) i za każdym razem weryfikowane przez bank. Jeżeli kod jednorazowy wygenerowany przez TokenGSM jest nieprawidłowy, zalogowanie lub autoryzacja operacji nie jest możliwa. Po trzech z rzędu błędnych próbach logowania lub autoryzacji dostęp do wszystkich użytkowanych przez daną osobę aplikacji eurobank mobile oraz serwisu eurobank online zostaje zablokowany (jego odblokowanie możliwe jest po kontakcie z bankiem).
    • Wskazanie TokenaGSM oraz kod PIN znajdują się w pamięci urządzenia tylko na czas logowania lub autoryzacji transakcji, dlatego podanie kodu PIN jest wymagane przy takich operacjach jak na przykład wykonywanie przelewów.
    • Integracja z TokenemGSM to innowacyjne rozwiązanie. Bezpieczne i wygodne – nie ma potrzeby ręcznego przepisywania kodów wygenerowanych przez TokenGSM, jak w przypadku kodów SMS, nie trzeba więc wychodzić z aplikacji, aby zatwierdzić np. przelew.
  4. 4.Logując się w serwisie eurobank online muszę podać identyfikator, długie hasło i wskazanie tokena, a w aplikacji mobilnej eurobanku tylko krótki PIN. Czy to bezpieczne? »
    Tak, jest to bezpieczne rozwiązanie. Jest wiele dodatkowych mechanizmów, które podnoszą  bezpieczeństwo korzystania z aplikacji. Przy logowaniu oraz autoryzacji operacji generowane są jednorazowe wskazania TokenaGSM. Jeżeli podasz błędny PIN, TokenGSM będzie generował błędne kody jednorazowe. Po 3 błędnych próbach dostęp do aplikacji eurobank mobile i serwisu eurobank online zostanie zablokowany. Odblokowanie następuje tylko przez kontakt z bankiem - telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) lub w dowolnej placówce.
    Dodatkowym zabezpieczeniem jest możliwość ustalenia osobnych limitów: pojedynczej transakcji i limitu dziennego. Domyślne ustawienie wysokości limitu transakcji wynosi 0 PLN. Każdy użytkownik może zmienić limit w serwisie eurobank online, bankowości telefonicznej lub w placówce. Limity te są niezależne od limitów operacji w serwisie eurobank online.

  5. 5.Obawiam się, że osoba niepowołana może łatwo poznać mój PIN – to tylko kilka cyfr. Jeżeli dodatkowo ukradnie mi telefon, to będzie mogła przelać środki na dowolne konto. Czy korzystanie z aplikacji mobilnej jest bezpieczne? »
    Ochrona PIN przy korzystaniu z usług bankowych (nie tylko aplikacji eurobank mobile, ale również kart płatniczych) to podstawa. Zwracaj uwagę, czy nikt nie widzi wpisywanych przez Ciebie cyfr.
    Ponadto warto ustawić limity transakcji dla aplikacji mobilnej w takiej wysokości, aby pozwalały na korzystanie z aplikacji (wykonywanie większości standardowych przelewów), ale jednocześnie nie pozwalały na wykonywanie operacji na znaczące kwoty przez osoby niepowołane, które przejmą Twój telefon i poznają Twój PIN.
  6. 6.Czemu po zmianie identyfikatora trzeba ponownie aktywować aplikację mobilną? »
    Po aktywacji aplikacja mobilna na Twoim urządzeniu jest przypisana do Twojego identyfikatora w bankowości elektronicznej. Nie ma więc możliwości zalogowania się z użyciem innego identyfikatora niż ten, który został użyty do aktywacji eurobank mobile. Jeśli zgłosisz w banku potrzebę zmiany identyfikatora (np. ze względu na podejrzenie, że ktoś obcy zna Twój identyfikator), niezbędna będzie także ponowna aktywacja aplikacji z użyciem nowego identyfikatora.
  7. 7.Chciałbym zablokować możliwość korzystania z aplikacji zainstalowanej na moim smartfonie/tablecie. W jaki sposób mogę to zrobić? »
    W każdej chwili możesz zastrzec TokenGSM zintegrowany z aplikacją Po jego zastrzeżeniu korzystanie z aplikacji nie będzie możliwe. Zastrzeżenie TokenaGSM jest możliwe w serwisie eurobank online (tylko jeżeli posiadasz inny aktywny TokenGSM), telefonicznie pod numerem 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora), po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej, lub w placówce banku.
    Ponadto, w aplikacji eurobank mobile, w opcji „Informacje”, dostępny jest przycisk „usunięcie danych”. Skorzystanie z tego przycisku powoduje usunięcie danych jednoznacznie przypisujących aplikację do użytkownika. Po ich usunięciu korzystanie z aplikacji z opcji wymagających logowania nie będzie możliwe – konieczna będzie jej ponowna aktywacja.
  8. 8.Czy możliwe jest zablokowanie korzystania z aplikacji mobilnej na wszystkich urządzeniach, na których z niej korzystam? »
    Tak, jest taka możliwość. Blokada obejmuje łącznie cały kanał bankowości internetowej, zatem po zablokowaniu kanału nie ma możliwości zalogowania ani do bankowości mobilnej ani do serwisu online, niezależnie od ilości urządzeń danego użytkownika. Kanał zostanie także zablokowany np. po 3-krotnym błędnym zalogowaniu. Blokada (i odblokowanie) może się odbyć również na Twoje życzenie – w tym celu zadzwoń do eurobanku na numer 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora), po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej.
  9. 9.Realizuję przelew przez bankowość mobilną, a system nie prosi o podanie wskazania TokenaGSM tylko ponownie o PIN, który podałem przy logowaniu się. Czy jest to prawidłowe działanie? »
    Tak, operacje wykonywane na urządzeniu w zakresie obsługi konta są w dalszym ciągu wykonywane w oparciu o wskazania TokenaGSM (jego działanie odbywa się w tle). System podstawia te dane automatycznie, nie musisz więc poruszać się między tokenem a pozostałymi zakładkami. Podanie PIN ponownie przy potwierdzaniu operacji jest potrzebne do wygenerowania (w tle) wskazania TokenaGSM, które jest wykorzystywane do autoryzacji operacji.
  10. 10.Co zrobić w wypadku utraty smartfona/tabletu, na którym korzystam z eurobank mobile? »
    Jak najszybciej skontaktuj się z bankiem. Zadzwoń do eurobanku na numer 19 000 (koszt połączenia wg taryfy operatora), po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej – bank zablokuje możliwość zalogowania się z wykorzystaniem aplikacji zainstalowanej na Twoim urządzeniu. Blokada będzie jednoznaczna z zastrzeżeniem TokenaGSM zintegrowanego z tą aplikacją

korzystanie z aplikacji

  1. 1.Do jakich produktów mam dostęp, korzystając z aplikacji bankowości mobilnej? »
    • Konto,
    • Karta debetowa,
    • Lokata,
    • Rachunek oszczędnościowy,
    • Kredyty gotówkowe i ratalne,
    • Karta kredytowa.
  2. 2.Jakie operacje mogę wykonać za pomocą eurobank mobile? »
    Za pomocą eurobank mobile możesz m.in.:
    • sprawdzić stan konta i rachunku oszczędnościowego,
    • wykonać przelewy dowolne i zdefiniowane,
    • łatwo wysłać swój numer konta w treści emaila bądź smsa (do osób znajdujących się na liście kontaktów w Twojej książce telefonicznej/skrzynce mailowej),
    • sprawdzić aktualny harmonogram spłaty rat kredytów gotówkowych lub ratalnych,
    • sprawdzić informacje o swoich kartach debetowych i kredytowych,
    • założyć lokatę (z pomocą kalkulatora oprocentowania) lub rachunek oszczędnościowy,
    • szybko skontaktować się z bankiem,
    • zastrzec kartę lub dowód osobisty,
    • doładować dowolny numeru telefonu,
    • znaleźć najbliższą placówkę, bankomat lub wpłatomat eurobanku,
    • wyświetlić profilu banku w wybranym portalu społecznościowym.
  3. 3.Czym jest funkcja Widget? »
    To dodatek do aplikacji mobilnej, umieszczany na pulpicie urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Android, służący do podglądu salda i ostatnich operacji na koncie bez potrzeby logowania w aplikacji mobilnej. Uruchamia się go z poziomu ustawień aplikacji. Połączenie z Internetem jest niezbędne do działania usługi.

    Widget dla aplikacji eurobank mobile może prezentować:
    • kwotę środków dostępnych – w formie graficznej, wyrażoną w procentach (użytkownik sam definiuje, jaka kwota jest dla niego równoznaczna z wartością 100%)
    • oraz opcjonalnie kwotę środków dostępnych w PLN,
    • kwoty 3 ostatnich operacji na rachunku.
    W zależności od zdefiniowanych ustawień widget wygląda następująco:

    Tylko prezentacja graficzna salda Prezentacja graficzna salda + kwota dostępnych środków w PLN Prezentacja graficzna salda + kwota dostępnych środków w PLN + kwoty 3 ostatnich operacji

  4. 4.Jak uruchomić Widget na telefonie/tablecie? »
    Widget jest dostępny tylko na urządzenia z systemem Android. Najpierw należy umieścić widget na pulpicie – w tym celu przytrzymaj palec na pulpicie urządzenia, wyświetli się menu, wybierz opcję widget lub aplikacje i widety, wyszukaj widget z logo eurobanku i przeciągnij go na wolne pole na pulpicie urządzenia.
    Po umieszczeniu widgetu na pulpicie konieczna jest jego konfiguracja w aplikacji eurobank mobile (po zalogowaniu).
  5. 5.Gdzie w aplikacji eurobank można skonfigurować widget? »
    Aby skonfigurować widget wybierz opcję „ustawienia” w menu dolnym widocznym po zalogowaniu do opcji moje finanse.



    Na wyświetlonej formatce wprowadź / wybierz następujące dane:

    - rachunek, którego dane będą prezentowane
    - nazwę rachunku (opcjonalnie)
    - określ kwotę na rachunku, która będzie oznaczała wartość 100%

    Przykład:
    Masz na rachunku kwotę 550 PLN. W ustawieniach wpisałeś, że wartość dla 100% to 1000 PLN. Widget będzie prezentował wartość 55%

    - zaznacz 3 ostatnie operacje jeżeli chcesz, by widget prezentował kwoty dla 3 ostatnich operacji na wybranym rachunku
    - zaznacz dostępne środki w PLN jeżeli chcesz, by widget prezentował dokładną kwotę w PLN
    - częstotliwość odświeżania widgeta.

    Po wpisaniu wszystkich wartości naciśnij włącz widget



















  6. 6.Dlaczego po włączeniu funkcji widget prezentuje on wartość „0”? Co oznacza kółko z procentami na widgecie? »
    Widget pokazuje zawsze stan środków dostępnych aktualnie na koncie, wyrażony w procentach.
    Dla 0 PLN na koncie widget prezentuje 0%, a Ty określasz kwotę, jaka ma być ustawiona dla 100%.
    Przykład:
    Klient w ustawieniach telefonu wpisał, że wartość dla 100% to 1 000 PLN. W tej chwili ma na rachunku 500 PLN, więc widget będzie prezentował wartość 50% (kółko będzie też w połowie czerwone)
  7. 7.Jak często widget aktualizuje informacje o dostępnych środkach na koncie? »
    W Ustawieniach usługi sam wskazujesz częstotliwość aktualizacji danych wyświetlanych na widgecie. Dostępne są opcje co 15 minut, 1 godzinę, 4 godziny lub 12 godzin.
  8. 8.Dlaczego po zainstalowaniu aplikacji, kiedy chcę dokonać przelewu, bez względu na wysokość kwoty, pokazuje się komunikat "Kwota transakcji przekracza kwotę limitu pojedynczej transakcji"? »
    Domyślne ustawienie wysokości limitu transakcji wynosi 0 PLN. Limit można zmienić w serwisie eurobank online (opcja eurobank online / dane osobowe i limity), za pośrednictwem bankowości telefonicznej lub w dowolnej placówce banku. Każdy może dostosować wysokość limitu do swoich indywidualnych potrzeb. Co więcej, ustanowienie limitu dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo korzystania z aplikacji.
  9. 9.Czy korzystając z aplikacji ponoszę jakieś koszty? »
    Za pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji eurobank nie pobiera żadnych opłat. Ponosisz jednak koszt związany z opłatą za transfer danych według stawek operatora.
  10. 10.Czy mogę korzystać z części funkcjonalności aplikacji mobilnej bez połączenia z siecią? »
    Tak, z zakładek: token, kontakt, zmiana PIN, społeczności (bez przechodzenia na stronę np. facebook), informacje oraz demo.
  11. 11.Czemu nie można wrócić do menu głównego z listą produktów bez wylogowania? »
    Do menu głównego z listą produktów można wrócić z każdego miejsca aplikacji, klikając logo eurobanku na górnym czerwonym pasku.
  12. 12.Do jakich operatorów mogę doładować telefon za pośrednictwem aplikacji? »
    Za pośrednictwem aplikacji można doładować telefon u tych samych operatorów, co za pośrednictwem serwisu eurobank online. Są to m.in. Play, Plus, T-mobile, Orange, Virgin Mobile.
  13. 13.Czy muszę aktualizować aplikację? »
    Nie ma przymusu aktualizacji aplikacji. Jednak bez aktualizacji aplikacji nie będzie możliwe korzystanie z nowych, ciekawych funkcjonalności, które mogą być udostępniane klientom w przyszłości.
  14. 14.Próbuję wybrać zakładkę Moje finanse, a aplikacja wyświetla komunikat – Błąd połączenia. Co może być przyczyną? »
    Taki komunikat jest wyświetlany w przypadku braku połączenia z Internetem (warto zweryfikować ustawienia smartfona/tabletu i sprawdzić, czy włączony jest transfer danych, ewentualnie skontaktować się z operatorem).

inne

  1. 1.Gdzie zgłaszać błędy i uwagi dotyczące aplikacji? »
    Uwagi najlepiej zgłaszać za pośrednictwem serwisu eurobank online lub telefonicznie pod numerem 19000 (koszt połączenia wg taryfy operatora) po zapowiedzi lektora wybierając opcję Obsługa Bankowości Elektronicznej
  2. 2.Czy aplikacja eurobank mobile będzie dostępna w wersji na system Windows Phone? »
    W pierwszej kolejności bank wprowadził aplikację na Androida i iOS. W momencie gdy będziemy wprowadzać wersję na Windows Phone, poinformujemy o tym niezwłocznie.
  3. 3.Czy jest dostępna instrukcja korzystania z aplikacji mobilnej? »
    Tak, instrukcja jest dostępna
drukuj
  • zobacz nas także na:
  • eurobank na YouTube
  • eurobank na Facebook
  • Google+
  • eurobank na Pinterest
* opłata za połączenie wg taryfy operatora