loading...

pytania i odpowiedzi


konto


  1. Jakie warunki należy spełnić aby założyć konto w eurobanku? 

    Aby założyć konto w eurobanku wystarczy:

    • posiadać status rezydenta na terenie Polski,
    • posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.

  2. Czy istnieje możliwość założenia konta dla osoby niepełnoletniej? 

    Tak, eurobank oferuje konto dla osób z niepełnoletnich w wieku 13 - 18 lat. Umowę konta można założyć w placówce w obecności i za zgodą przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej.


  3. Czy obcokrajowiec może założyć konto w eurobanku? 

    Tak. Wystarczy, że osoba składająca wniosek o założenie konta przedstawi kartę pobytu zawierającą zdjęcie, PESEL oraz zezwolenie na osiedlenie się w Polsce lub dokument potwierdzający prawo stałego pobytu zawierający zdjęcie i PESEL.


  4. Czy aby założyć konto w eurobanku muszę mieć stałe dochody? 
    Nie jest wymagana deklaracja o uzyskiwaniu stałych dochodów.

  5. Czy muszę deklarować wysokość miesięcznych wpływów na konto? 
    Nie wymagamy minimalnych miesięcznych wpływów na konto.

  6. W jaki sposób założyć konto w eurobanku? 
    Aby założyć konto w eurobanku wystarczy odwiedzić jedną z placówek eurobanku, przedstawić dokument tożsamości akceptowany przez eurobank, wyrazić chęć otwarcie konta oraz podpisać umowę o prowadzenie konta. Formalności trwają nie dłużej niż 15 min. Wniosek o założenie konta online można złożyć również przez Internet. W takim przypadku umowa konta zostanie do Ciebie dostarczona za pośrednictwem kuriera.

  7. Czy jest możliwość przekształcenia konta indywidualnego na wspólne? 
    Oczywiście. Aby przekształcić konto indywidualne we wspólne posiadacz wraz z osobą przystępującą powinni udać się do jednej z placówek eurobanku. Zarówno posiadacz jak i osoba przystępująca powinni mieć przy sobie dokument tożsamości akceptowany przez eurobank.

  8. Czy do konta można ustalić pełnomocnika uprawnionego do dysponowania kontem? 

    Oczywiście. Pełnomocnictwo może być udzielone w zakresie:

    1.  ogólnym, w ramach którego Pełnomocnik działa w takim samym zakresie jak Posiadacz z zastrzeżeniem:
      • udzielania dalszych pełnomocnictw,
      • składania dyspozycji na wypadek śmierci
      • rozwiązania umowy konta.
    2.  szczególnym, w ramach którego Pełnomocnik ma prawo do dyspozycji kontem wyłącznie przy użyciu karty płatniczej.Pełnomocnictwo może zostać odwołane w każdej chwili przez Posiadacza lub Współposiadacza konta.

     


  9. Jakie operacje na koncie może wykonać pełnomocnik? 
    Pełnomocnik ogólny jest upoważniony do dysponowania kontem w takim samym zakresie jak Posiadacz konta, z zastrzeżeniem:
    • udzielania dalszych pełnomocnictw,
    • składania dyspozycji na wypadek śmierci,
    • rozwiązania umowy konta

  10. Co należy zrobić jeśli zmieniły się moje dane osobowe (np. nazwisko)? 
    W przypadku zmiany danych osobowych należy udać się do jednej z placówek eurobanku w celu zaktualizowania danych osobowych. Zmiana jednej z poniższych danych wymaga potwierdzenie ich odpowiednim dokumentem:
    • zmiana dokumentu tożsamości – należy przedstawić nowy dokument,
    • zmiana nazwiska – należy przedstawić dokument tożsamości z nowym nazwiskiem lub akt ślubu lub decyzję odpowiedniego urzędu,
    • zmiana stałego adresu zameldowania – należy przedstawić dokument tożsamości z nowym adresem lub dokument – potwierdzenie zameldowania z odpowiedniego urzędu (ważne dwa miesiące od daty wydania).

  11. Czy eurobank pobiera opłatę za założenie konta? 
    Założenie konta jest bezpłatne. Istnieje również możliwość otrzymania bezpłatnie niespersonalizowanej karty do konta podstawowego, którą można od razu odebrać w placówce.

  12. Wg jakich zasad bank pobiera opłatę za prowadzenie konta i jak jej uniknąć? 
    Opłata za prowadzenie konta jest pobierana ostatniego dnia miesiąca, za mijający miesiąc.
    W tabeli opłat i prowizji określone są jednak warunki do zwolnienia z opłaty za prowadzenie konta, które są weryfikowane na miesiąc poprzedzający pobranie opłaty.
     
    To oznacza, że aby opłata za prowadzenie konta w miesiącu sierpniu nie została pobrana 31.08.2013 r.:
    • suma wpływów na konto w lipcu 2013 powinna wynieść min. 100 zł (Standard), 1000 zł (Classic), 1500 zł (Online), 3000 zł (Prestige) lub
    • średnie saldo konta w lipcu 2013 powinno wynieść min. 1000 zł (Standard), 10.000 zł (Classic), 15.000 zł (Online), 50.000 zł (Prestige) lub
    • w lipcu 2013, rachunek powinien być wykorzystywany do spłaty rat kredytu udzielonego na kwotę min. 500 zł (Standard i Classic), 1500 zł (Online), 30.000 zł (Prestige) lub
    • posiadacz konta musiał być w lipcu 2013 użytkownikiem karty kredytowej i zrealizować kartą min. 3 transakcje bezgotówkowe lub
    • 31.07.2013 konto Standard powinno być powiązane z aktywną lokatą.
    Aby opłata za prowadzenie konta nie została pobrana wystarczy spełnić jeden z powyższych warunków.

  13. Jak aktywować kartę? 
    Aktywacji karty może dokonać wyłącznie uprawniony użytkownik karty. Kartę można aktywować telefonicznie, dzwoniąc na numer 19 000 (koszt wg stawki operatora), w serwisie eurobank online, poprzez aplikację mobliną lub osobiście w dowolnej placówce banku.

  14. Czy karta niespersonalizowana wymaga aktywacji w banku? 
    Karta niespersonalizowana jest aktywna w momencie wydania. Karta nie wymaga dodatkowej aktywacji przez Użytkownika.

  15. Jak mam postąpić w przypadku utraty karty? 
    W przypadku utraty (zagubienia, kradzieży) karty lub telefonu z kartą MasterCard Debit NFC, jak najszybciej skontaktuj się z Bankiem w celu jej zastrzeżenia:
    • telefonicznie - dzwoniąc pod całodobowy numer 19 000 (koszt wg taryfy operatora)
    • osobiście - odwiedzając dowolną placówkę eurobanku
    • przez Internet - za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej eurobank online lub w aplikacji mobilnej.
    O utracie telefonu (karty SIM NFC) z kartą MasterCard Debit NFC powinieneś również poinformować T-Mobile – dane kontaktowe dostępne są na www.t-mobile.pl/pl/kontakt.

  16. Czy korzystanie z karty jest bezpieczne? 
    Karty płatnicze są chronione poprzez zastosowanie najnowszych technik szyfrowania i rozwiązań technologicznych, dzięki czemu korzystanie z kart płatniczych jest znacznie bezpieczniejsze niż noszenie przy sobie gotówki. Wszystkie karty są zabezpieczone kodem PIN a w przypadku utraty karty bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje dokonane bez Twojej wiedzy, od momentu zastrzeżenia karty.

  17. Czy mogę zmienić (ustanowić nowy) PIN dla karty?  
    Oczywiście Bank daje taką możliwość w bankomatach eurobanku oraz innych bankomatach (dotyczy MasterCard Debit), jeżeli Użytkownik karty zna aktualny PIN. W przeciwnym razie konieczne jest złożenie w placówce Banku wniosku o wydanie nowej karty. Dla karty mobilnej nie ma możliwości zmiany PIN-u.

  18. Jak mogę otrzymać kartę płatniczą? 
    Kartę płatniczą może otrzymać każdy Posiadacz, Współposiadacz oraz Pełnomocnik do konta, jak również Pełnomocnik szczególny. Aby otrzymać kartę wystarczy złożyć wniosek o wydanie karty w jednej z placówek eurobanku. Przy składaniu wniosku o kartę dla Pełnomocnika musi być obecny zarówno Pełnomocnik, jaki i Posiadacz konta.

  19. Gdzie znajdują się bankomaty i wpłatomaty eurobanku? 

    Listę lokalizacji bankomatów i wpłatomatów można znaleźć na stronie internetowej eurobanku w zakładce placówki i bankomaty. Znajdziesz tutaj także godziny otwarcia wszystkich placówek eurobanku.


  20. Gdzie znajdują się placówki eurobanku? 

    Lista placówek eurobanku znajduje się na stronie w zakładce 'kontakt - znajdź placówkę, bankomat, wpłatomat'. Znajdują się tu dokładne informacje adresowe, godziny otwarcia, oraz czy w placówce znajduje się bankomat i wpłatomat.


  21. Czy mogę założyć i obsługiwać konto przez Internet? 

    Konto online może być w pełni obsługiwane przez Internet. Istnieje możliwość złożenia wniosku o założenia konta online przez Internet.


  22. W jakich godzinach realizowane są sesje wychodzące i przychodzące w Euro Banku? 
    Sesje wychodzące odbywają się w godzinach: 7:30; 11:30; 14:30.

    Sesje przychodzące odbywają się w godzinach: 11:00; 15:00; 17:00.

    Przelewy zewnętrzne (z bieżącą datą realizacji), które zostały złożone w dniu wolnym od pracy obciążają rachunek kwotą przelewu w dniu złożenia dyspozycji i realizowane są w najbliższym dniu roboczym. Przelewy zewnętrzne (z bieżącą datą realizacji) zlecone w dniu roboczym, ale po ostatniej sesji wychodzącej, są realizowane w najbliższym dniu roboczym.

    Przelewy zewnętrzne (z przyszłą datą realizacji) obciążają rachunek kwotą przelewu w dniu realizacji. Jeżeli planowana data realizacji przelewu wypada w dniu wolnym od pracy, przelew jest realizowany w najbliższym dniu roboczym.

    Przelewy wewnętrzne między rachunkami w Euro Banku realizowane są w czasie rzeczywistym, nie później jednak niż do godziny 23:30. Przelew wewnętrzny złożony po godzinie 23:30 jest realizowany następnego dnia.


zapraszamy do kontaktu

masz pytanie?
napisz do nas

wypełnij formularz

porozmawiaj
na czacie

zacznij rozmowę

zapraszamy
do placówek

znajdź placówkę
X
zainstaluj aplikację
„eurobank mobile”
Nie pokazuj więcej tego komunikatu. Potwierdź »